Téma parkovacej politiky rozbieha verejné diskusie v jednotlivých mestských častiach.
Doteraz sa v tejto súvislosti diskutovalo iba o cene rezidenčných kariet, výške parkovného pre mimo bratislavských majiteľov áut, nikde však nezaznelo, čo je jej cieľom.
Aký vplyv bude mať parkovacia politika na Bratislavu, okrem už spomínaných príjmov za parkovné a čo je vlastne jej skutočným cieľom.
Mnohé diskusie o Bratislave ale aj tie o parkovacej politike sa v podtexte odvolávajú na zlepšenie životného prostredia, skvalitnenie verejného priestoru a vytvorenie moderného mesta, zvýrazňujúc potrebu regulácie.
Bude mať naozaj regulovaná parkovacia politika vplyv na tieto oblasti:
- zníži sa alebo úplne odstráni parkovanie na chodníkoch a tak sa vytvorí priestor pre ako sa hovorí najzraniteľnejšiu skupinu a tou sú chodci
- zníži sa zaťaženie ulíc parkujúcimi autami, reguláciou parkovacích miest po oboch stranách ulíc a následné vytvorenie primeraných a bezpečných cyklotrás.
- zrušia sa parkovacie plochy na verejnom priestore a nahradia asfaltové zóny oázy zelene
Na odpoveď si budeme musieť dlhší čas počkať. Súčasné vedenie mesta rozbieha parkovaciu politiku iba v rovine spoplatnenia bez vplyvu na životné prostredie a skvalitnenie verejného priestoru s tak trochu zaujímavou a nie jasnou motiváciou
Dovolím si citát časti z Plánu B /Team Vallo / o tomto probléme:
5.3.1 Regulované parkovanie áut
Zavedenie regulovaného parkovania áut je účelné tam, kde v určitom období dňa pravidelne dosahuje obsadenosť parkovacích miest viac ako 90 %. V Bratislave by predovšetkým išlo o rezidentské parkovanie, pri ktorom majú obyvatelia určité výhody v blízkosti svojho bydliska.
V regulovaných zónach majú obyvatelia zóny zľavu na parkovanie – môžu získať celoročné zľavnené predplatné na parkovanie. Ak by obyvatelia zóny so spoplatneným cieľovým parkovaním nemali napr. počas dňa zľavu, bolo by pre niektorých výhodnejšie odísť ráno zo svojej zóny autom do zamestnania. Nastavené parametre ich ale majú motivovať, aby radšej parkovali auto celý deň v blízkosti bydliska.
Najväčší rozdiel oproti iným modelom regulovaného parkovania v slovenských mestách spočíva v tom, že k parkovacej karte rezidenta i abonenta prislúcha špeciálny bonus – predplatný cestovný lístok na MHD/BID pre celú Bratislavu a ďalšie služby mobility s platnosťou v rovnakom období, ako je platnosť parkovacej karty.
Tento bonus je viazaný výhradne na držiteľa vozidla. Má motivovať držiteľa k využívaniu iných druhov dopravy, napr. jazdiť MHD, bicyklom či zdieľaným autom, a nechať tak vlastné auto zaparkované doma
Celá debata | RSS tejto debaty